BUZ VE ATEŞ'İN UYUM İÇERİSİNDE OLDUĞU YER-İZLANDA

Doğanın kusursuzluğuna şaşıracağınız, insanların şehir ile bütünleşmiş haline hayran kalacağınız, kalbimizin de  aklımızın da kaldığı İzlanda hakkında anlatılacak çok şey var. Birçok Avrupa gezimizden farklı olduğunu düşündüğümüz için üşendiğimiz blog açma fikrini bile hızlandırdık:) O kadar güzeldi yani düşünün:)

Havaalanına iner inmez kalbiniz hızla atmaya başlıyor, yola çıktığınız andan itibaren gözleriniz büyüdükçe büyüyor, inanılmaz doğası tüm güzelliği ile karşınızda duruyor. Tüm kurallar belli, insanlar düzen içerisinde huzurlu bir hayat yaşıyor.  Baştan söyleyelim uçsuz bucaksız yollara, anlık ilklim değişikliklerine, kaliteli yaşamanın aslında çokta zor olmadığı düşüncelerine kapılmaya şimdiden hazırlıklı olun.

Gezi rotamızı yazmadan önce ulaşım,konaklama vs ile bilgileri kısa notlar halinde belirtmek istiyoruz. Gezilecek yerler ile ilgili birçok yerde yazılar olduğu için diğer bilgileri biraz daha detaylandırmak istedik.

Nasıl ulaşım sağladık?

Biz uçuşumuzu Lufthansa Havayolları ile Frankfurt aktarmalı sağladık. Ulaşım konusu kişinin tamamen kişisel konfor anlayışı ile ilgili olduğu için uçuşunuzu şu şekilde sağlayın gibi bir önerimiz olmayacak:) Türkiye'den sadece Türk Hava Yolları uçuş rotasına İzlanda'yı  eklemiş, tabi o da aktarmalı. Biz uygun bilet alalım taraftarıyız o nedenle tüm hava yollarının sitelerini  takip ediyoruz:)

İzlanda içi ulaşım: Ülke içerisindeki gezimiz için araba kiraladık. Tek gidecekseniz eğer tur şirketleri ile anlaşmanız mantıklı ama arkadaş grubunuz ile gidiyorsanız kesinlikle araba kiralamanız daha mantıklı olacaktır. Arkadaş grubunuzda ehliyeti olan yok ise İzlanda gezisi için hemen kursa yazılmalı bizden söylemesi:)

Havaalanında araba kiralayabileceğiniz Sixt, Europcar, Avis,Hertz, Budget gibi şirketler var. Tüm bu şirketlerin yer aldığı rentalcars.com sayfasına  girerek tercih ettiğiniz arabayı kiralayabilirsiniz. Havalimanından araba kiralama yapacağınız yerlere Shuttle var. Havalimanında rent a car tabelasını takip ederseniz shuttle'ı rahatlıkla bulabilirsiniz. Biz Sixt firmasını tercih ettik. Kişi sayımız az olduğu için konforlu ve bütçemize uygun bir araba kiraladık. Kiralama yapmadan önce mutlaka tüm şartları okuyun gittiğinizde paniklemeyin:) Örneğin; Sixt firması kredi kartından 300 euro teminat çekiyor arabayı teslim ettiğinde geri yatıyor gibi şeyler var. Arabanın benzin deposunu full veriyorlar full geri alıyorlar bir diş düştü aman ne olacak demeyin bizden söylemesi:) Bu arada eğer sixt firmasından araba kiralarsanız İzlanda'da yaşayan 50 Türkten 1'i olan James Hakan abiye de bizden selam söyleyin:)

Havaalanı’ndan Reykjavik’e Ulaşım için; Airport Shuttle( Gray Line ve Fly Bus) veya taksi opsiyonunu kullanabilirsiniz. Taksi opsiyonu, İzlanda gezisi için baya tuzlu diyebiliriz:) Airport Shuttle firmalarının güncel bilet fiyatlarının bulmak için buraya bakabilirsiniz.

Reykjavik içinde; otobüs ile şehir merkezinde rahatlıkla ulaşım sağlamanız mümkün, detaylar için buraya bakabilirsiniz. Reykjavik dışında; tur firmaları ile anlaşabilirsiniz. Tur firmaları ile gezmek zor olabilir rotadaki mesafeler uzak olduğu için gittiğiniz yerde kalma süreniz az olabilir. Araba kiralama candır diyoruz:) Turlar ile ilgili bir deneyimimiz olmadığı için tavsiye veremiyoruz bize de önerilen siteyi linkte bulabilirsiniz. Ayrıca eğer Airbnb ile konaklamanızı sağlıyorsanız ev sahibinize gezi konusunda danışmanızda fayda var çünkü bazı ev sahipleri de gezi turları düzenleyebiliyor.

Ulaşım için hayat kurtarıcılar

Benzin: Benzini kendiniz dolduruyorsunuz yanlış okumadınız bildiğin benzin istasyonunda nakit veya kredi kartınız ile kendi benzininizi kendiniz dolduruyorsunuz:) Benzin alabilmeniz için öncelikle yapmanız gereken makinaya kredi kartınızı okutup arabanızın olduğu yerin numarası girmek sonrasında almak istediğiniz benzin tutarını giriyorsunuz ve benzininizi alıyorsunuz. Benzin alırken biz baya eğlendik:) Bu arada Reykjavik'ten uzaklaştıkça benzinci bulmak daha zorlaşıyor bu yüzden deponun bitmesini beklemeden benzinci gördüğünüzde deponuzu doldurun. Not. Benzin tutarları sabit rakamlardan oluşuyor yani 1000 - 2000 - 3000' lik gibi tutarlar var onları seçip alıyorsunuz. Fazla tutar girince ne olur bilmiyoruz, o
rasını artık alırken kendiniz ayarlarsınız. Biz hep az az 1000'lik aldık :)

Otoparklar: P1 en pahalı, P4 ise en uygun olmak üzere 4 farklı şekilde ( P1, P2, P3 ve P4 ) otopark yerleri bulunuyor. Arabanızı park ettiğiniz yerlerinden yakınlarında ödeme yapabileceğiniz makineler var. Demir para veya kredi kartı ile ödemenizi yapabiliyorsunuz. Bilet ödeme noktalarında herhangi bir görevli bulunmuyor. Anladınız sanırım:)

Trafik: Trafik akışı inanılmaz yavaş. Trafik kurallarına oldukça dikkat ediyorlar, ana yollarda hız sınırı genelde 80 km veya 90 km hatta bazı yerlerde 50 km. Kurallara uyulmadığında polislerin acımadan ceza kestiklerini okumuştuk o nedenle baya dikkatli olduk. Güney İzlanda ve Golden Circle rotası için Route 1 takip etmeniz yeterli. İkinci gün yol akışını rahatlıkla kavrıyorsunuz. Araba kiraladığımız yerde yol takibi için nagivasyon sormuştuk. 5 gün için 50 euro olduğunu (NNEE DEDİK:)) öğrendik. Ama marketlerde telefon hattı alıp daha uyguna bu işi çözebileceğimizi söylediler. Biz Turkcell yurt dışı kullanım opsiyonunu tercih ettik, i
nternet kötüydü çokta faydalı olmadı yani. Siz marketlerde satılan hatları tercih edebilirsiniz.

Neler yedik?

Baştan söyleyelim şu restaurantta gezin şurda mutlaka şunu tadın gibi bir şey söylemeyiz çünkü inanılmaz pahalı:) Bonus adlı marketi kendimize kurtarıcı ilan ettik:) Yaşasınn Bonus! Pembe domuz amblemi gördünüz mü hemen içeri girin ve kendinize yemek stoğu yapın:) Bu arada Bonus'ta alışveriş poşeti için ekstra ücret ödemiyorsunuz:) Reykjavik dışında marketten başka seçeneğiniz kalmıyor zaten. Bu nedenle bonus dışındaki marketler de girebilirsiniz. Marketlerde yer alan konserve balıkları denemenizi tavsiye ederiz. Eğer Airbnb ile ev kiraladıysanız donmuş gıdaları alıp mutfakta hazırlayabilirsiniz. Ev sahipleri de bu konuda anlayışlı. Et ve balık ürünleri oldukça lezzetli.

Nerelerde kaldık?

Konaklamalarınızı mutlaka gezi rotanızdaki yerlerden tercih edin. Aynı yerde kalıp git gel yapmayın deriz. Pahalılıklar üzerine kurulu bir ülke olduğu için AirBnB konaklama için doğru adres olacaktır. İki ayrı yerde AirBnB aracılığı ile konakladık, bir yerde de başka seçenek olmadığı için booking.com üzerinden organize ettiğimiz otel opsiyonunu tercih ettik. Yer bilgisi paylaşımlarımızı gezi rotamızdan bahsederken söyleyeceğiz. Ama şu bir gerçek AirBnB candır:)

Kuzey ışıklarını görebildik mi?

Evet..Evet..Evettt:) İki kere görme şansımız oldu tek kelime ile MÜTHİŞTİ!
Bize kuzey ışıklarının görme şansını veren Aurora Forecast App  uygulamasına teşekkür ederiz:)
Gerçekten işe yarayan bir uygulama, kuzey ışıklarını görebileceğimiz saat aralığını tam olarak tutturdu. İkinci akşam kaldığımız Selfoss bölgesinde görme şansımız oldu. Kuzey ışıklarını görebilmek için; oldukça karanlık bir ortam (baya kapkaranlık) ve bulutsuz açık bir havanın olması gerekiyor. Karanlıktaki ürkütücü bekleyişimize değdi:)

Gözlemlerimize dayanarak belirtiyoruz kuzey ışıklarını net bir şekilde fotoğraflamak oldukça zor. Profesyonel makineniz var ise mutlaka odaklama ve pozlama özelliklerinin yeterliliğini tekrar kontrol edin. Açıkçası aşırı net ve rengarenk çıkan fotoğrafların photoshop olduğunu düşünüyoruz:) Ortam çok karanlık olduğu için fotoğrafların aşırı net çıkma ihtimali oldukça az.

Valizinizde veya Sırt Çantanızda Neler Olmalı?

Yanınıza mutlaka termal tayt veya termal çorap almalısınız.  Su geçirmeyen pantolon veya yağmurluk almanızda da fayda var. Eğer çantanızda yer var ise sıcak su torbası bile götürebilirsiniz. Bizim baya işimize yaradı. Eldiven, atkı, bereyi zaten şimdiden valizinize koymuşsunuzdur:) Bu arada kahve veya çay keyfi yapmak istiyorsanız termosunuzu unutmayın.

Yiyecek olarak atıştırmalıklar hayat kurtarır. Ufak sandviçler ve kuruyemişler hem taşıması kolay hem de öğünü geçiştirmeyi sağlıyor.

Fotoğraf çekiminiz için tripod olmazsa olmazlardan. Fotoğraf çekebilecek birini bulmak bazen zorlaşıyor:) Tripotunuz alın kafanız rahat olsun:)

Diğer bilinmesi gerekenler?
  • Schengen Vizesi ile İzlanda'ya gidebilirsiniz.
  • Para birimi olarak İzlanda Kronu(ISK) kullanılıyor.
  • Kuzey ışıklarını da görebilmeniz için İzlanda seyahati için en uygun aylar Eylül-Mart arası. Biz Ekim ayında seyahat ettik, hava soğuktu ama gezerken bizi zorlayacak kadar soğuk değildi.
  • Gezilerinizde müze ziyaretleri mutlaka yer alıyorsa İzlanda gezisi için Reykjavik City Card almanız daha avantajlı.